עשרות אלפי דונם של שטחי מרעה נשרפו בגולן ובגליל כתוצאה מהשריפות שנוצרו מירי חיזבאללה

04 יונ 2024 המחברת/ת:
הדבוראי תלם גלילי השתתף בכיבוי השריפות בגליל הדבוראי תלם גלילי השתתף בכיבוי השריפות בגליל צילום מכוורת איילת השחר

ההערכה היא כי עשרות כוורות נשרפו כליל; הדבוראים השתתפו בכיבוי השריפות וטרם הצליחו להגיע לכל הכוורות.

ממועצת הדבש נמסר כי, השריפות שהשתוללו אמש (3.6) ובשבוע שעבר, בגליל העליון וברמת הגולן, כילו עשרות אלפי דונם של מרעה צופני, חורש ומטעי פרי המהווים מקור צוף (מזון) לדבורה. בנוסף נשרפו עשרות כוורות, אך בשל האש אשר עדיין דולקת בחלק מהאזורים, לא ניתן להגיע לכל השטחים השרופים ולאמוד את הנזק.

הדבוראי תלם גלילי ממכוורת איילת השחר בגליל העליון אשר השתתף בכיבוי מספר שריפות, אומר כי בימים האחרונים התגברו אירועי השריפות כתוצאה מירי חיזבאללה, "מראות השטחים השרופים שהתגלו לנו עם עלות השחר קורעים את ליבנו. אמש חזינו בשריפה הכואבת ביותר שכיסתה בעננה שחורה את כל הגליל העליון וכילתה שטחי מרעה רבים, וכנראה גם עשרות כוורות של חברי הדבוראים, אנו ממתינים שהאש תיכבה לגמרי והדבוראים יוכלו להגיע לבדוק את מצב כל הכוורות בגליל ובגולן. מאחר ואנו הדבוראים הראשונים שנמצאים בשטחים החקלאים, הצטיידנו מזה זמן רב במפוחים אישיים לכיבוי שריפות בסיוע של מועצת הדבש וארגון 'השומר החדש', ואנו מסייעים בכיבוי השריפות והכוונת הכוחות".

אופי רייך, מנכ"ל מועצת הדבש: "שטחי מרעה שנשרפו, ואובדן של כוורות דבורים מהווים פגיעה אנושה בפן האקולוגי והחקלאי, ועדיין לא ידוע לנו האומדן הסופי של הנזק אשר טרם התגלה ויבחן בימים הקרובים. חשוב לזכור, כי ייצור דבש הינו רק אחד מתפקידיה של דבורת הדבש, אך המטלה העיקרית, המרכזית והחשובה הינה האבקת (הפרייה) של הגידולים החקלאיים. בכל פעם שנשרפות כוורות, שטחים חקלאיים ושטחי מרעה צופני, נהרס גם ייצור המזון מן הצומח. על ממשלת ישראל לשים את ענף החקלאות והפיצויים לכלל הדבוראים והחקלאים בראש סדר העדיפויות, בדרך לשיקום המדינה".

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.