משרד החקלאות יתמוך במתנדבים בחקלאות ביישובים כפריים בהיקף של 20 מיליון ₪ בשנת 2024

צעירים עובדים בחקלאות צעירים עובדים בחקלאות Adobe Stock

התקציב מצטרף לתמיכות בהיקף של מעל ל-50 מיליון ₪ שחולקו בשנים 2023-2022 לעידוד פעילויות התנדבות שמסייעות לחקלאים ולחיזוק הדור הצעיר בחקלאות.

מנכ"ל משרד החקלאות, אורן לביא: "מלחמת חרבות ברזל הביאה למשבר החמור ביותר שידעה החקלאות המקומית. מתנדבים רבים התגייסו בהמוניהם לסייע לחקלאים. תמכנו בפעילויות ההתנדבות במהלך המלחמה ואנו ממשיכים לעודד פעילויות כאלה, כדי לשקם את החקלאות ולחזק את הקשר של הדור הצעיר לאדמה ולחקלאות".

רוח ההתנדבות ששררה בישראל בחודשים האחרונים הוציאה עשרות אלפי מתנדבים לסייע לחקלאים ברחבי הארץ, מהקטיף ועד לבית האריזה, בצפון ובדרום, הישראלים הוכיחו שהם מוכנים להתגייס לסייע לחקלאות הישראלית. עדיין, משבר כוח האדם שפקד את הענף פגע ביכולתם של חקלאים רבים להמשיך לספק תוצרת חקלאית והם זקוקים לסיוע נוסף. על כן, מתוך שאיפה לחזק את הידיים העובדות בחקלאות ובהמשך להחלטת הממשלה בנושא, משרד החקלאות יתמוך בקבוצות מתנדבים הפועלים ביישובים כפריים  המקיימים פעילות חקלאית משמעותית באזורי עדיפות לאומית, בהיקף של 20 מיליון ₪ בשנת 2024.

תקציב זה מצטרף לתמיכות בהיקף של 50 מיליון ₪ נוספים שחולקו בשנים 2023-2022 לקבוצות מתנדבים בחקלאות ביישובים כפריים על פי החלטת הממשלה ונוהל החירום בעקבות מלחמת חרבות ברזל, במטרה לעודד פעילויות התנדבות שמסייעות לחקלאים בעיבוד שטחים, מסייעות לרועים בשמירה על שטחים ומחזקות את הקשר של הדור הצעיר לעבודת האדמה והחקלאות.

כזכור, האחריות למתן התמיכות למתנדבים הושבה השנה (2024) למשרד החקלאות, אחרי שבשנה שעברה הייתה באחריות משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי.

התמיכות יוענקו למוסדות ציבור שפועלים באזורי עדיפות לאומית בעבור השתתפות במימון הכשרות והדרכות למתנדבים או לסגל בפעילויות ההתנדבות השונות, השתתפות בהוצאות נסיעה, מימון מגורי מתנדבים, רכישת ציוד והוצאות נוספות בהתאם לנוהל.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.