טון בשר בקר, בשר עוף ודגים נתפסו בשני אטליזים בראשון לציון ובחולון

07 אפר 2024 המחברת/ת:
טון בשר בקר, בשר עוף ודגים נתפסו בשני אטליזים בראשון לציון ובחולון הונאה בכשרות הרבנות הראשית לישראל משרד החקלאות

התפיסה הינה תולדה של שיתוף פעולה בין מפקחי משרד החקלאות לבין מפקחי היחידה הארצית לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות, של הרבנות הראשית לישראל. הבשר והדגים הוחרמו והושמדו

בעקבות מידע מודיעיני, אשר התקבל ביחידה המרכזית לאכיפה וחקירות במשרד החקלאות (פיצו"ח) והיחידה הארצית לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות ברבנות הראשית לישראל, פעלו המפקחים בשני אטליזים בראשון לציון ובחולון.

באטליז בראשון לציון, נתפסו כ-600 ק"ג בשרים ללא חותמת של בית מטבחיים, עופות ללא חותמת משחטה ודגים לא תווית, המעידים על שחיטה ועיבוד שנעשה ללא פיקוח וטרינרי כנדרש, ועל כן מהווים סכנה ממשית לבריאות הציבור. כמו כן נתפסו בשרים ומוצרי עוף ודגים פגי תוקף, שהיו אמורים להיות משווקים לצרכנים ומהווים סכנה חמורה להרעלת מזון וחשיפה לחיידקים מסוכנים. האטליז ביצע פעולות יצרניות של פירוק, אריזה ותיבול, שלא על פי רישיון ובשל כך אינו חוקי. בסיוע של השירותים הווטרינריים של עיריית ראשון לציון, הפיקוח העירוני ומחלקת התברואה, מוצרי הבשר, העוף והדגים הוחרמו והושמדו.

באטליז בחולון, נתפסו כ-320 ק"ג בשר בקר ובשר כבש שלא נושאים חותם של בית מטבחיים ושחלקם חשוד שהוברח משטחי הרשות הפלסטינית. גם אטליז זה ביצע פעולות יצרניות של אריזה ותיבול, ללא רישיון. בנוסף, הבשרים הוחזקו באטליז בתנאי תברואה ירודים המהווים סכנה בריאותית חמורה עבור הצרכנים. בסיוע השירותים הווטרינריים של עיריית חולון, הבשר הוחרם והושמד. 

שני בעלי האטליזים הוזמנו לחקירה פלילית.                                     

הפעילות שבוצעה בשיתוף מפקחי הרבנות הראשית, הובילה לנקיטת אמצעים כנגד האטליזים, נוכח החשד למצגי שווא לכשרות, שהוצגו בפרסומים ברשתות החברתיות, וזאת על אף שאין בידם תעודת כשרות.

במשרד החקלאות שבים ומדגישים כי יש להקפיד לרכוש מוצרי מזון באריזה מקורית, סגורה ונקייה עם תווית וסימון של תאריך ייצור ותאריך תפוגה. כמו כן, יש להקפיד ולקנות בשר רק במקומות מורשים, הנמצאים תחת פיקוח (בעלי רישיון עסק אטליז). 

משה אחרק, מנהל היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח) במשרד החקלאות: "מקרה זה הוא מקרה חמור מאוד, המלווה בזיוף תעודות ושימוש לרעה בתווית הכשרות. מדובר בהליך שחיטה שנעשה ללא פיקוח וטרינרי, בתנאי תברואה ירודים ולא סניטריים. בשר שמוחזק בתנאים אסורים יכולים להוות סכנה ממשית לבריאות האדם. תפיסה זו היא חלק מניסיונות המשרד לוודא כי התוצרת החקלאית הטרייה המגיעה לבית הצרכנים תהיה בריאה ובטוחה לשימוש".

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.