בעקבות העלייה בביקוש לבשר טרי: משרד החקלאות מקדם תנאים להקצאת קרקע למתחם טיפול ופיקוח על בעלי החיים המיובאים מחו"ל במטרה לאפשר פתיחת מקומות נוספים

משרד החקלאות פועל להגברת הייבוא של בשר טרי מצונן מחו"ל, עם זאת, מדגישים במשרד כי יבוא העגלים והצאן לישראל ימשך לאור הגידול בביקוש לבשר טרי שנשחט בישראל. כיום, מייבאים לישראל מדי שנה כחצי מיליון עגלים וצאן, אשר מגודלים ברפתות ישנות ברובן, ולכן העלייה בביקוש לבשר מחייבת קיומם של מקומות הסגר בהן מתקיים פיקוח וטרינרי ממשלתי.

הפיקוח הווטרינרי מיועד לבחון האם בעלי החיים המיובאים נגועים במחלה העלולה למנוע את כניסתם לישראל או עלולים להעביר מחלה ולפגוע בבעלי החיים המקומיים. בכדי להקים אתרי הסגר חדשים, קידם משרד החקלאות ורשות מקרקעי ישראל את הכנתה של הצעת החלטה שתאפשר הקמת תחנות הסגר בישובים חקלאיים ללא הפרה של חוק ההתיישבות החקלאית. על פי ההצעה שהוכנה בשיתוף עם רשות מקרקעי ישראל, הרשאת השימוש תהיה זמנית, ותאפשר החזרת הקרקע לשימוש חקלאי בכל עת. ההחלטה אף מדגישה את הצורך לאתר מקום ולאשרו לשימוש רק לאחר שהובטח כי ניתן לתת בו טיפול לבעלי החיים ומעקב אחריהם, לצד דאגה לרווחתם.

מניתוח של משרד החקלאות עולה כי במהלך השנה האחרונה (2017) ישנה עלייה בכמות צריכת הבשר בישראל. בעוד שבשנת 2015 אדם צרך בממוצע 12 ק"ג בשנה, בשנת 2017, אדם צרך בממוצע 16.3 ק"ג בשנה. מדובר בעלייה של כ-25%! עוד עולה מן הממצאים, כי נרשמה עלייה של כ- 2.5% בצריכת בשר בקר בקרב הציבור הישראלי ביחס לשנת 2016. ככלל, רוב הבשר הטרי מקורו בעגלים חיים שמגיעים לישראל מחו"ל, יחד עם זאת חלה עלייה במגמת יבוא הבשר הטרי המצונן מחו"ל מ- 6,391 טון בשנת 2016 ל-14,260 טון בשנת 2017 ותחילת שנת 2018.

ד"ר רותי פרום-אריכא, מנהלת הרשות לתכנון במשרד החקלאות: "יבוא בקר וצאן מחייב קיומם של מקומות הסגר בהן מתקיים פיקוח על ידי רופאים וטרינריים ממשלתיים. שמנו בהחלטה את הדגש על כך שהמקום אשר יוקצה לשימוש המבוקש, יתאים לטיפול בבעלי חיים מבחינה וטרינרית, וייתן מענה להיבטי רווחת בעלי חיים".

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.